Dag 7

Någon som jag saknar

jag saknar min mormor otroligt mycket. allt känns fortfarande konstigt utan henne och speciellt nu när juletiden är här. att inte få fira jul med henne igår kommer vara konstigt och säkert lite jobbigt. att det redan gått 9 månader sen du dog är sjukt. minns det som det var igår.
jag satt på trappen till vårt hotellrum i thailand då jag fick veta det. allt kom som en chock men ändå inte. det var väntat att det skulle hända då hon hade varit jätte dålig tiden innan men jag hade hoppats på att det just inte skulle hända då vi var i Thailand. den kvällen var jobbig, samtidigt som jag var jätteledsen försökte jag finnas där för mamma så jag ville vara stark. den kvällen gick inte vi ut och åt som alla andra kvällar utan vi beställde pizza till rummet tittade på Thailändskt barnprogram och jag fixade hennes naglar lite.

Den första tiden utan min mormor var jättejobbig, jag visste inte hur jag skulle hantera allt och det var vissa saker som fick ta stryk för det. men nu när det har gått 9 månader så mår jag bra igen och det är inte fultl lika jobbigt längre, men vissa dagar kan vara jobbigare än andra. men som alla säger så blir det lättare med tiden vare sig man vill det eller inte.

men hon kommer alltid vara någon som jag aldrig kommer sluta att sakna och älska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0